Beste ouder(s)

De projectweek is voorbij.

We maakten een filmpje met foto’s zodat jullie kunnen zien waar we een hele week mee bezig zijn geweest.

Op maandag zorgden de kinderen uit 2B ervoor dat hun eitje niet ging breken wanneer we het van de speeltoren zouden laten vallen, dit lukte heel goed.

In 2A deden we proefjes. De kinderen kleurden suikerwater met kleurstof en lieten de vloeistoffen op elkaar drijven, we maakten een doorzichtig ei, konden peper en zout scheiden door een ballon op te blazen, maakten gekleurd water met M&M’s en lieten een blikje bewegen met een ballon.

In de beide klassen deden we ook nog enkele proefjes: we lieten een rietje vliegen aan een touwtje met een ballon, we maakten een eitje wit met tandpasta, we maakten een tekening met kleurstof en scheerschuim, we keken in welke producten er water zat, we deden proefjes met bubbelgums, noem maar op!

Op vrijdag mochten we oud ijzer en metaal meebrengen. Daarmee maakten we prachtige robots!

De beide klassen hebben het super goed en super flink gedaan!

Tot snel kleine professors!!!

Hier vinden jullie de link met alle foto’s van de projectweek: https://www.youtube.com/watch?v=_Fvvo4N86hI