Kinderdagverblijf

In 1999 zette kinderdagverblijf ’t Regenboogje zijn eerste stapjes op basisschool De Regenboog. Ondertussen is het kinderdagverblijf een vaste waarde binnen de school en het schoolteam.

Wij vangen kindjes op vanaf de geboorte tot ze klaar zijn om naar school te gaan. Omdat wij op school gevestigd zijn, is de overstap naar school zeer klein. Gedurende de 2 jaar dat het kindje bij ons is, leert het de schoolomgeving en leerkrachten kennen.

Wie zijn wij?

Sanne begon als vrijwilligster in 2003 en is sinds 2008 eigenaar/hoofdverantwoordelijke van het kinderdagverblijf. In 2020 stapte haar jongste dochter Shelsey mee in het kinderdagverblijf als mede-eigenaar.

Ons team wordt enkele dagen in de week versterkt door Twiggy onze vrijwilligster!

Wij beschikken alle drie over de nodige werkervaring, diploma’s en uiteraard het attest levensreddend handelen bij baby’s en peuters.

Stagiair? Welkom!

Leerlingen die zorg studeren en een stageplaats zoeken, zijn bij ons altijd welkom! Zowel middelbare studenten als volwassenenonderwijs. Wij doen ons best om de leerlingen een goede stage te bieden en ze zoveel mogelijk informatie mee te geven met de nodige feedback.

Een korte blik op onze dag

Wij zijn geopend van maandag tot vrijdag van 7:00 – 18:00.
Een dag bij ons ziet er als volgt uit:

7:00-8:30 Tussen deze tijdstippen komen alle kindjes geleidelijk aan binnen. De kindjes die aanwezig zijn, kunnen vrij spelen.

8:30 -9:00 Kindjes gaan aan tafel en krijgen een koekje en water.

9:00 De kleintjes die in de voormiddag een dutje doen, gaan in hun bedje.

9:00 – 10:30 Dit is een vrij moment dat verschillende invullingen kan hebben zoals liedjes zingen, spelletjes spelen, samen turnen met de kleuters, knutselen,…

10:30-11:00 De grote kindjes krijgen soep en de kleintjes hun patatjes.

11:30 Middagmaal

12:15-14:00 De grote kindjes doen hun middagslaapje en de kleintjes kunnen vrij spelen.

14:00 De grote kindjes krijgen fruit of smoothie en een koekje, de kleintjes gaan in hun bedje voor een namiddagdutje.

15:00-16:00 Wanneer de kleintjes wakker worden, krijgen zij hun fruitpapje.

Daarna luidt de schoolbel en kunnen alle kindjes worden afgehaald tot 18:00.

Waar wij trots op zijn en een belangrijk gegeven vinden binnen het kinderdagverblijf

• Basisschool De Regenboog is een waterschool wat wil zeggen dat er enkel water gedronken wordt, na het eten krijgen onze kindjes steeds water. (Voor kleintjes met een flesje of kindjes met aangepaste voeding is dit uiteraard niet van toepassing)
  • De soep en het middagmaal wordt vers klaargemaakt in de keuken van de school. Op die manier leren de kindjes bij ons de keuken van de school kennen en zijn ze dit ook gewend wanneer ze zelf naar school gaan. (Er wordt ook halal gekookt)
  • Alles wordt vers klaargemaakt! Zoals hierboven gezegd, wordt het eten op school vers klaargemaakt maar ook voor de kleintjes maken wij zelf verse patatjes en fruitpapjes.
  • Hygiëne is voor ons zeer belangrijk:
    • Elk kindje heeft een eigen washandje waarmee de handjes en het gezichtje gewassen worden na elke maaltijd.
    • Elk kindje heeft in de slaapzaal ook zijn/haar eigen bedje.

In blijde verwachting en/of meer informatie gewenst?

Stuur gerust een mailtje naar kinderdagverblijfhetregenboogje@outlook.com
of bel ons op 09 218 92 01.

Wij nodigen jullie graag uit voor een gesprekje en een kennismaking met het kinderdagverblijf.
Kleine tip: Wees er snel bij! Vanaf je weet dat je zwanger bent, begin je best meteen een crèche te zoeken want onze plaatsen zijn snel opgevuld!